Välkommen till en ny värld av bilder!

Nu har vi flyttat vår blogg till www.smalandsbilder.se


Kom gärna och titta in på vår nya sida med massor av bilder och annat kul!


Tomas Magnusson och Jenny Lindberg

fredag 8 maj 2009

Kan man inte få bli 17 igen?

På uppdrag tillbringade jag en förmiddag på Bäckadalsgymnasiet i Jönköping. Närmare bestämt så rörde jag mig i den delen där bla linjerna hantverk, teknik och industriprogrammet håller till. Bland högteknologiska maskiner, svetslågor, byggdamm och blommor hittar jag ungdomarna som skall föra hantverksyrkena vidare. Jag blir rentutav lite avis när jag går omkring där med kameran i högsta hugg. JAG VILL OCKSÅ! Jag vill svetsa, såga, bygga, designa, binda blommor, slipa, trycka på knappar och formge. Tänk vilken guldgruva dessa 17 åringar klampar omkring i varje dag... (jag undrar om de tänker på det?) Kanske finns något skrynkeluträtarpiller för en 38 åring som vill bli gymnasieelev igen? Kan vara värt ett försök!

Tack för en härlig förmiddag alla goa framtidshantverkare!/jenny



Copyright © 2009 Smålandsbilder.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar