Välkommen till en ny värld av bilder!

Nu har vi flyttat vår blogg till www.smalandsbilder.se


Kom gärna och titta in på vår nya sida med massor av bilder och annat kul!


Tomas Magnusson och Jenny Lindberg

måndag 25 maj 2009

Hon jobbar hårt för att hålla ångan uppe

Jag stod bredvid banvallen, lite smånervös. Får man egentligen stå här... Nja det kanske inte är så bra, men jag hade min alldeles för stora reflexväst på mig så att jag skulle synas ordentligt. Det känns nästan lite overkligt. Jag hör tuffandet... En tidsresa... Hon (jag hävdar bestämt att ångloket är en 'hon') får jobba hårt uppför backen från Huskvarna. NUUUU SER JAG HENNE, nästan skriker jag till min kära sambo, som för dagen agerar assistent. Det är ett ånglok med littran (typbeteckningen) B 1038, byggd 1910, som mäktigt ångar fram på rälsen. Det här är en resa som Nässjö järnvägsmuseum anordnar. De ordnar fler spännande resor med både ånglok och andra gamla elektriska lok. Packa en korg med gofika och kliv ombord!/hejsvejs jenny


Copyright © 2009 Smålandsbilder.se

3 kommentarer: