Välkommen till en ny värld av bilder!

Nu har vi flyttat vår blogg till www.smalandsbilder.se


Kom gärna och titta in på vår nya sida med massor av bilder och annat kul!


Tomas Magnusson och Jenny Lindberg

måndag 11 maj 2009

Homo Hortus

Fritt översatt blir det "den trädgårdsodlande människan". Det här är ett kul konstprojekt som jag fotograferade under det första året, då under namnet "Living Furniture". Nu är de inne på sin tredje säsong, men nu som Homo Hortus. Fyra konstnärer, Katarina Vallbo, Hans Fredholm, Cecilia Blomqvist, Sigbrit Norberg, jobbar med växter. Gräver, bygger, tänker och genomför. Till råga på allt hade Hans idag ryggskott. -Helst skulle jag vilja stå och gräva, men det blir ju svårt... (eftersom han gräver med grävmaskin) Det öppna rummet med himlen som tak. Spännande! Jag blir inspirerad. Det roliga med detta projekt är att konstverken är i ständig förändring. Det är levande! Den som har chans att besöka "Homo Hortus" under sommaren skall absolut göra det! Du hittar utställningen bakom Hemslöjdens Hus på Ryhovs sjukhusområde./Jenny

Ps. Jag skulle behöva grävmaskinen som Hans har, till alla mina 26 ton grus som tyvärr inte ligger riktigt där det skall...Ds


Copyright © 2009 Smålandsbilder.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar