Välkommen till en ny värld av bilder!

Nu har vi flyttat vår blogg till www.smalandsbilder.se


Kom gärna och titta in på vår nya sida med massor av bilder och annat kul!


Tomas Magnusson och Jenny Lindberg

måndag 6 juli 2009

Hawaii utanför Värnamo

Jag var ute på fotosession kring Värnamo häromdagen. Jag hade fototipsen med mig väl utskrivna och organiserade i en plastficka. Jag sökte Smålands Hawaii! Mmm, precis, tänkte jag när jag svängde av från väg 27 in på mindre vägen mot Hyggestorp. Denna vägen kallas för övrigt Getaryggarna. En jättevacker vägsträcka som ringlar sig fram på en rullstensås. Jag åker en bit efter vägen och det känns som om jag borde vara framme snart. Smålands Hawaii, jo men så att... Men plötsligt hamnar alla mina tråktankar på sned. Jag inser att jag är framme. Förstår genast varför det kallas för vårt landskaps Hawaii. En sådan fantastiskt fin badstrand. Man behöver inte ens ligga som makrillar i tomatsås. Det finns space! Jag tillbringar en timme på stranden med kameran tillsammans med en liten flicka och hennes familj, inklusive farmor. Avslutar det hela med ett dopp. När jag skall åka därifrån frågar pappan i familjen mig om jag också varit på den andra stranden lite längre bort som man kallar för Smålands Hawaii... Jag tittar på honom och frågar generat vart jag befinner mig nu? Hyltans badplats ett par km innan... Kan ni tänka er att det inte bara finns EN kanonstrand i sjön Furen utan TVÅ!! Jag kan inte annat än rekommendera er alla ett besök hit en solig sommardag! /jenny

Copyright © 2009 Smålandsbilder.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar