Välkommen till en ny värld av bilder!

Nu har vi flyttat vår blogg till www.smalandsbilder.se


Kom gärna och titta in på vår nya sida med massor av bilder och annat kul!


Tomas Magnusson och Jenny Lindberg

fredag 17 juli 2009

Gung i fönstret på Lakátos

Det känns nästan overkligt osvenskt! Jag sitter tillsammans med min sambo och hund på Lakátos chokladbutik och café i Jönköping. Solen värmer oss på uteserveringen, jag blir serverad den mest fantastiska räksmörgås jag någonsin ätit. Bara detta är sååå härligt, men till detta kommer skönt gung från "the odd couple" med gästartist. De står där i det vidöppna fönstret och skickar ut ett jazzigt gung i den ljumma sommarkvällen. Förbipasserande stannar till en stund och, liksom jag, förundras över hur härligt avslappnat det kan vara en vardagskväll i Jönköping. Caféet Lakátos bjuder på ett fantastiskt bemötande och underbart välsmakande mat. (För övrigt ligger Lakátos etta på cafétoppen i Sverige just nu!! ) Detta är också hemmascen för "The odd couple". En lördag i månaden spelar de medan du kan njuta en Espresso till en stans mumsigaste räksallad.(jag lovar, jag har ätit den själv)
Jag kan rekommendera ett besök!!
/jenny


Copyright © 2009 Smålandsbilder.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar