Välkommen till en ny värld av bilder!

Nu har vi flyttat vår blogg till www.smalandsbilder.se


Kom gärna och titta in på vår nya sida med massor av bilder och annat kul!


Tomas Magnusson och Jenny Lindberg

onsdag 3 juni 2009

Nästan träffat Robin Söderlings föräldrar!

Ja herregud vilka märkliga uppdrag man får ibland. I går kväll klockan 22.00 ringer det på telefonen. Jag som är lite trött och på väg att lägga mig svarar lätt irriterat.
- Ja, Tomas!
- Hallå, det här är Tomas på Aftonbladet!
- Jaha!
- Kan du åka till Tibro på ett uppdrag?
- Nu!
- Ja.
- Jaha, vad gäller det?
- Vi behöver bilder på Robin Söderling när han är liten, familjebilder.
- Vilken Robert?
- Robin Söderling, hans föräldrar lägger ett kuvert med bilder i deras brevlåda. De vill inte träffa pressen.
- Vad menar du, ska jag åka till Tibro och fotografera av bilder och sen åka hem och skicka dem till er?
- Japp, vi behöver dem innan klockan 02.00!
- OK, jag åker!
Väl framme i Tibro letar jag mig fram till rätt adress och brevlådan som skulle vara svart. Jag plockar upp kuvertet med bilderna och åker iväg till en parkeringsplats. Klockan är ca 24.00. Det är mörkt ute, hur gör jag nu! Jag öppnar bagageluckan och lägger ut bilderna slänger en blixt i taket och tar första bilden. Bara blixtljus ingen Robin. Slänger blixtljuset åt sidan, kanon nu ser jag Robin på skärmen. Där står jag i ett mörkt Tibro på en parkeringsplats och fotograferar i en bagagelucka. Hur kriminellt ser inte det ut då? Känner mig som en rånare som fördelar ut bytet, usch ja! Därefter tillbaka till huset och brevlådan, sen till Jönköping för att skicka iväg bilderna. Ringer till Tomas på Aftonbladet och säger att de suddiga bilderna på Robin är på väg.
- Kanon, jag ser dom, de är framme, det blir jättebra, tack ska du ha!
Sen åker jag hem o lägger mig.
Copyright © 2009 Smålandsbilder.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar