Välkommen till en ny värld av bilder!

Nu har vi flyttat vår blogg till www.smalandsbilder.se


Kom gärna och titta in på vår nya sida med massor av bilder och annat kul!


Tomas Magnusson och Jenny Lindberg

torsdag 18 juni 2009

Åsså var det midsommar (igen)

Ja, men nu känns det helt rätt. Det är nu först som den äkta midsommarkänslan börjar infinna sig. Regnet öser och ur radion väller det fram en massa recept till midsommarbordet. Varje recept är ett MÅSTE för att få till en bra midsommar. Herregud, jag har inte ett enda måste på mitt planerade midsommarbord. Eller ja, ett måste har jag iallafall...sill. Men räcker det? Samtidigt som jag panikartat sliter med att få klart allting på jobbet innan några dagars ledighet, rafsar jag åt mig en penna och försöker skriva av recepten från radion. Men när jag har kommit till att jag skall plasta in en form med kant som man kan ta lös, inser jag... 1: jag har ingen plastfolie (vi samarbetar inte så bra) 2: jag har ingen form med kant som man kan ta lös. Äsch, jag lägger ner det och tänker att det är gemenskapen som ändå är viktigast. Sill och färsk potatis blir bra! Men jag rotade lite i vår bildbank och hittade några sköna midsommarbilder som Tomas tagit. Så här kan det kännas ibland!
Jag vill passa på att önska alla en skön midsommar utan krav och stress.
/jenny


Copyright © 2009 Smålandsbilder.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar