Välkommen till en ny värld av bilder!

Nu har vi flyttat vår blogg till www.smalandsbilder.se


Kom gärna och titta in på vår nya sida med massor av bilder och annat kul!


Tomas Magnusson och Jenny Lindberg

tisdag 28 april 2009

Extreme Home(less) Makeover

La Beauté Est Dans La Rue, Skönheten finns på gatan, är en utställning av Jöran Linder och Erik Olsson. Utställningen belyser dagens sociala problem med hemlöshet, och visas på Konsthall 1.0 och härbärget RIA där den förblir permanent. Vi på Smålandsbilder.se tog bilderna från härbärget RIA och en del andra boenden i Jönköpings kommun. Vi vill passa på att tacka Ord & Råd i Jönköping som hjälpte oss med att ta fram bilderna. I dag orsakade utställningen stort räddningspådrag då de fått in ett samtal om att en livlös man låg i konsthallen. Det var bara det att det var en uppstoppad docka.

Här står Pär Grännö från Jönköpings-Posten och fotograferar. Han är nog inte så van att bli avbildad in action. Måste vara varmt med täckväst!




Jag och Jenny fotograferade de två rummen som ingick i utställningen på RIA vid två tillfällen. Här kommer en för och en efterbild.


Copyright © 2009 Smålandsbilder.se


2 kommentarer:

  1. Instämmer fullt, väcker starka känslor. Jag skall ta mig förbi stugan i helgen hade jag tänkt.

    SvaraRadera
  2. Ibland säger en bild mer än tusen ord...
    Ibland säger ord mer än en bild...
    I detta fall kompletterar orden och bilderna varann och reflektionen tar mig som betraktare till en helt ny nivå. Ruggigt bra installation och tyvärr en nödvändig röst i ett 2000talets sverige!

    SvaraRadera