Välkommen till en ny värld av bilder!

Nu har vi flyttat vår blogg till www.smalandsbilder.se


Kom gärna och titta in på vår nya sida med massor av bilder och annat kul!


Tomas Magnusson och Jenny Lindberg

tisdag 28 april 2009

De vände ryggen mot kyrkan och njöt i fulla drag...

av vårsolen! Jag var på väg hem då jag passerade Sofiakyrkan i Jönköping. Satt i egna tankar och konstaterade att det finns många kyrkor i den här stan, funderade också på om det finns besökare till alla dessa kyrkor? Vilken plats har kyrkan i dagens samhälle? Men i samma ögonblick så ser jag att en kyrka kan ha många funktioner. På trappan till Sofiakyrkan sitter tre vänner och njuter, som i ett hav av sol. Vårsolen värmer och skorna har åkt av. Det ser skönt ut och jag bara MÅSTE stanna och ta ett par bilder. Blir inspirerad, åker hem, blandar lite saft, hittar en bok jag påbörjat för LÄNGE sedan. Lägger allt i en ryggsäck, tar med mig hunden och vi sätter oss på tänkarhällan i skogen och njuter. (en liten stund tills solen gick i moln och jag inser att det är rätt kallt i luften ändå, speciellt om man sitter i bara linnet...) Tipset: Ha en extra tröja med dig i väskan under hela maj månad så slipper du vårförkylningen som brukar sitta i långt in på sommaren.../jenny


Copyright © 2009 Smålandsbilder.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar