Välkommen till en ny värld av bilder!

Nu har vi flyttat vår blogg till www.smalandsbilder.se


Kom gärna och titta in på vår nya sida med massor av bilder och annat kul!


Tomas Magnusson och Jenny Lindberg

torsdag 27 augusti 2009

Vart tar mitt paket vägen?

Jag kommer ihåg barnprogrammen från när jag var liten. Allting gick mycket låångsammare och ofta var det välgjorda svenska serier som alltid innehöll en fin sensmoralknorr. Men en annan typ av program (dessutom mina favvoprogram) var "informationsfilmerna". Jag minns att man fick besöka glassfabriken, se hur pengar trycktes och smyga in hos biografmaskinisten. Det var BRA program det!! Men häromdagen fick jag göra en vuxenvariant. Jag och en journalist besökte post-paket terminalen på Torsvik utanför Jönköping. Ca 45000 paket passerar där varje dygn!!! Fyrtiofemtusen!!! Till råga på allt så jobbar man knappt dagtid utan allting händer på eftermiddagen, kvällen, natten... Jag är imponerad. (och barnsligt lycklig!!!) /jenny


Copyright © 2009 Smålandsbilder.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar