Välkommen till en ny värld av bilder!

Nu har vi flyttat vår blogg till www.smalandsbilder.se


Kom gärna och titta in på vår nya sida med massor av bilder och annat kul!


Tomas Magnusson och Jenny Lindberg

måndag 9 februari 2009

Måste vara etta eller kryss...KIKA INTE!

För 25 år sedan, då var det STORT uppe i Gällivare, där jag bodde då. Men det liksom tynade bort efter ett par intensiva år. Jag har flyttat runt i Sverige men inte stött på det förrän jag kom till Jönköping. Då var det 25 år sedan sist. Men HÄR har det aldrig försvunnit. HÄR var och är det fortfarande STORT! Jag pratar om vinter söndagarnas TIPSPROMENAD. Det är ett fenomen här i Jönköping. Helt otroligt kul vad folk går man ur huse. Barnvagnar med hjul som egentligen inte klarar någon större snömängd samsas med hundar i rullkoppel och partyprinsen som vill komma igen efter gårdagen. Flera generationer tillsammans. Spänning, glädje, irritation. Man smyger, snabbt fram till frågan, diskuterar tyst med sambon, kryssa i... Säkra upp...-Ta du kryss så tar jag tvåa, då får ju någon av oss rätt i alla fall. Le mot de andra tävlande. (det hör till god ton) Så promenerar man vidare till nästa fråga. Snart kommer ändå det bästa på hela promenaden. Kaffe i plastmugg, saft med sugrör och så toppar man med chokladbollen. Det svänger i vädret, men tipspromenaden är stabil. Nu är det vinter igen här i trakterna. Härligt. Så dagens tips måste bli: Kolla upp en tipspromenad i närheten av dig. Men glöm inte att ta med pengar till anmälningsavgiften och fikat! Vi ses ute bland ett kryss två./hejhej jenny


Copyright © 2009 Smålandsbilder.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar